curs-de-dezvoltare-emotionala-cu-psiholog

EMOŢIILE CONTEAZĂ!

Cursul de dezvoltare a inteligenţei emoţionale la copii le oferă acestora posibilitatea de a se cunoaşte mai bine pe sine, de a-şi descoperi resursele personale şi de a le valorifica în interacţiunea cu ceilalţi, astfel încât această să fie productivă pentru fiecare. Pentru micuţii care se află la vârstă descoperirilor, un astfel de grup le deschide drumul pentru creionarea unei personalităţi adaptate cerinţelor sistemului social. Succesul este asigurat de interacţiunea la nivel non-verbal, de prezentarea eficientă a propriei persoane, de modelarea interacţiunilor sociale şi de luarea în calcul a nevoilor celorlalţi şi acţionarea în consecinţă. Indiferent de vârstă, personalitatea şi talentul copilului, cursul este gândit în aşa fel încât copiii să se simtă bine, să se distreze şi să plece încântaţi de la ore şi cu un bagaj de informaţii utile.

Totul va decurge că un joc (conform particularităţilor de vârstă). Jocul oferă simultan şi libertate şi rigoare, dezvoltând încrederea în sine, creând posibilitatea de a-ţi descoperi şi folosi cele mai bune abilităţi, fiind cel mai bun stimulent pentru capacitatea de expresie a copilului. Jocul are scop educativ şi chiar terapeutic, asigura o baza de înţelegere cu sine şi cu ceilalţi, dezvoltând adaptabilitatea la diverse situaţii sociale, influenţează pozitiv procesul de învăţare, dezvoltând psihicul şi socialul printr-o metodă plăcută şi veselă.

Ce ne propunem:

  • să identificăm şi să etichetăm  corect emoţiile, să deosebim emoţiile funcţionale de cele disfuncţionale;
  • să dezvoltem capacitatea de a empatiza: să fim conştienţi de sentimentele noastre, să înţelegem şi să apreciem sentimentele celorlalţi;
  • să învăţăm cum putem face faţă emoţiilor;
  • să ne dezvoltăm stimă de sine;
  • să dezvoltăm  abilitatea de a apară ceea ce este bine şi să avem disponibilitatea de a exprimă a gândurile, a sentimentele;
  • să invetam despre ababilitatea de a respectă şi de a acceptă;
  • să ne dezvoltăm  abilitatea de a realiza propriile capacităţi potenţiale şi capacitatea de a ne implică în căutarea unor scopuri;
  • să fim independenţi, adică să ne  dezvoltăm  abilitatea de a ne direcţiona şi a ne controla singuri în propriile gânduri şi acţiuni, capacitatea de a fi liber de dependenţele emoţionale;
  • să ne  dezvoltăm abilitatea de a stabili şi de a menţine relaţii interpersonale;

Tehnici de lucru:

  •  desen,  modelaj, improvizaţie ,jocul cu marionetele
  • joc de rol (fiecare sesiune va cuprinde o parte de joc de rol, pentru a-i ajută pe copii să socializeze, să-şi învingă timiditatea)
  • fişe de lucru (individuale şi de grup)
  • jocuri de construcţie
  • explicaţia / conversaţia / problematizare,  exerciţii şi jocuri simbolice
  • poveşti terapeutice, construirea de poveşti
  • prezentări şi filme motivaţionale cu mesaj educativ

Modulul 1 – Autocunoaştere şi dezvoltare emoţională  (8 şedinţe)

Activitatea 1 – Cine sunt eu? Cine eşti tu?

  • vor descoperi cine sunt şi cum să se accepte în acest fel
  • vor experimenta ce şi-ar dori să devină
  • îşi vor îmbunătăţi exprimarea sinelui prin cuvânt şi emoţie
  • îşi vor perfecţiona modalitatea de relaţionare şi comunicare cu ceilalţi

Activitatea 2 – Recunoaşterea şi exprimarea emoţiilor

  • Să denumească diverse emoţii
  • să identifice propriile emoţii în diverse situaţii
  • să identifice emoţiile altor persoane în diverse situaţii
  • să identifice emoţiile de baza şi emoţiile complexe (mandira, jenă, ruşinea, vinovăţia)

Activitatea 3 – Înţelegerea emoţiilor ( evenimentele sunt cele ce cauzează emoţii)

  • să exprime emoţiile pe care le experimentează
  • să identifice emoţiile după indicatori nonverbali
  • să vorbească despre ceea ce simt atunci când trec printr-o situaţie dificilă
  • să identifice emoţiile în funcţie de evenimentele ce le cauzează
  • să identifice stările sufleteşti pe care le observă la alţii
  • să recunoască emoţia resimţită de personajul din poveste
  • să observe că emoţiile vin şi trec

Activitatea 4 – Cupa cu nelinişti ( gestionarea fricii)

  • recunoaşterea stării de frică
  • să găsească soluţii prin care să se liniştească atunci când le este frică
  • să nu îi fie teamă de ceea ce este nou
  • să utilizeze abilităţile învăţate  pe situaţii în care simt  frică
  • găsim  împreună soluţii practice la problemele fiecărui participant
  • să se pună în situaţiile de care le este frică şi să nu fugă de ele

Activitatea 5 – Broscuţă Tobias a învăţat să nu mai fie furioasă

  • recunoaşterea stării de furie
  • să găsească soluţii prin care să se liniştească atunci când sunt furioşi
  • să înţeleagă efectele furiei asupra propriilor reacţii şi asupra relaţiilor cu cei apropiaţi
  • să înveţe cum să-şi controleze emoţiile puternice

Activitatea 6 – Autoreglare emoţională

  • să identifice comportamente asociate unei emoţii specifice
  • să îşi comute atenţia de la un joc sau de la o discuţie care îl supără la altă activitate
  • să privească o situaţie supărătoare  într-un mod diferit

Activitatea 7 – Cum mă văd eu, cum mă văd alţii

  • care sunt punctele mele ţări şi slabe
  • gânduri pozitive şi negative despre mine
  • cum să  încredere în propriile forţe
  • perseverenţă, cheia succesului

Activitatea 8 – Eu şi locul pe care îl ocup în familie

  • Familia mea  – Arborele genealogic – informaţii referitoare la vârstă, meseriile celor apropiaţi, locul naşterii, informaţii referitoare la aspectul şi comportamentul celor din jur, informaţii despre evenimente importante din viaţă acestora

Modulul 2 – Comunicare şi dezvoltare socială  (8 şedinţe)

Activitatea 1 – Iniţierea conversaţiei şi integrarea în grup

  • primele impresii
  • eu –  în relaţie cu mine, eu –  în relaţie cu ceilalţi
  • să iniţieze şi să menţină o interacţiune cu alt copil
  • să utilizeze formule verbale de iniţiere a unei conversaţii
  • să manifeste comportamente adecvate de integrare în grup, joc etc

Activitatea 2 – Cum se simte iepuraşul Urechilă (să comunicăm asertiv)

  • ascultare activă
  • comunicare nonverbală şi verbală
  • reguli de politeţe: ce este de dorit şi ce este inadmisibil
  • să ne dezvoltăm abilitatea de a stabili şi de a menţine relaţii interpersonale
  • ce este  corect şi incorect într-un grup de prietenie
  • care sunt dovezile de prietenie

Activitatea 3 – Timiditatea şi încrederea în sine

  • ce este timiditatea?
  • semne ale unui copil timid
  • cum ajutăm un copil timid să înveţe să aibă încredere în sine
  • -băieţii şi fetele  – împreună e bine!

Activitatea 4 – Oferirea şi acceptarea complimentelor

  • să înveţe să ofere şi să primească complimente
  • să numească ceea ce îi place la persoană lui
  • să numească ce îi place cel mai mult la ceilalţi copii

Activitatea 5 – Rezolvarea problemelor şi identificarea consecinţelor

  • să identifice paşi în rezolvarea problemelor
  • să identifice consecinţele propriilor acţiuni
  • să identifice cât mai multe modalităţi de rezolvare a unei probleme

Activitatea 6 – Gestionarea conflictelor

  • să gestioneze eficient conflictele apărute
  • să găsească şi să numească modalităţi eficiente de soluţionarea a conflictelor

Activitatea 7 – Recunoaşterea şi gestionarea comportamentelor agresive

  • să înveţe modalităţi adecvate de a face faţă situaţiilor neplăcute cum ar fi tachinarea, ridiculizarea, etichetarea şi respingerea, în care subiecţii devin victime
  • să înţeleagă de ce aceste tipuri de comportamente sunt inacceptabile

Activitatea 8 – Al meu, al tău, al nostru…

  • să înţeleagă beneficiile acţiunilor de a da, a primi, a cere, a refuză
  • să-şi construiască un sistem de valori bazate pe generozitate, empatie şi înţelegere
  • să înveţe care sunt limitele fiecărui gest de generozitate

*În funcţie de specificul şi dinamică grupului, anumite teme pot fi modificate pentru a veni mai mult în sprijinul copiilor.

Detalii organizatorice:

Curs de dezvoltare emoțională cu psiholog

Lei250Modul

VÂRSTĂ RECOMANDATĂ: 4-7 ANI

  • Interval orar: Luni 17.00-18.00
  • Dată începere: 8 noiembrie 2017
  • Durata modul: 8 săptămâni/ o ședință pe săptămână
  • Număr copii în grupă: maxim 8
  • Preț: 250 lei/modulul format din 8 ședințe și 1 şedinţă individuală la sfârşitul modulului (copil şi familie) cu durata de 30 de minute

Curs de dezvoltare emoțională cu psiholog

Lei350Modul

VÂRSTĂ RECOMANDATĂ: 8-12 ANI

  • Interval orar: Luni 18.00-19.30
  • Dată începere: 8 noiembrie 2017
  • Durata modul: 8 săptămâni/ o ședință pe săptămână
  • Număr copii în grupă: maxim 8
  • Preț: 350 lei/modulul format din 8 ședințe și 1 şedinţă individuală la sfârşitul modulului (copil şi familie) cu durata de 30 de minute

Important!

La cursurile structurate pe module nu se aplică reduceri.

Cursul va fi susţinut de doamna psiholog Ana-Maria Mihai

 
ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrPin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone

Alte cursuri pentru copii: