Curs de dezvoltare personală cu psiholog

Dezvoltare emoţională pentru copii de 7 – 11 ani

I nteligenţa emoţională este acea abilitate a omului de a se integra cu uşurinţă în grupul de prieteni şi acasă, deoarece cu toţii suntem interconectaţi şi fiecare interacţiune umană este un fel de dans al sentimentelor. Vestea bună este, aşa cum foarte bine observă şi Daniel Goleman în studiile sale, că inteligenţă emoţională se poate dezvolta începând de la orice vârstă, chiar şi de la una foarte fragedă.

Pentru a putea dezvolta această inteligenţă, sunt importante două etape: simpatia şi empatia. Prima etapă, simpatia, este capacitatea de a ne identifica atât cu experientă, cât şi cu emoţia pe care le trăieşte persoană din faţa noastră, ca şi cum am fi acea persoană: a plânge, a râde, a-i simţi frică. Dar niciodată nu trebuie să uităm acest “ca şi cum”. A doua etapă este empatia propriu-zisă, care este capacitatea de a te detaşa de celălalt, de a nu ne identifica pentru a evita amestecul emoţiei noastre cu a celuilalt sau a problemei noastre cu a celuilalt şi pentru a fi astfel şi mai capabili de a-l ghici, a-l înţelege şi de a-l ajuta pe celălalt.

Structura cursului de dezvoltare a intelgenței emoţionale:

  1. Cine sunt eu? (Identificarea motivaţiilor, atuurilor şi temerilor)
  2. Cutiuţa cu emoţii – Emoţiile, prietenele mele! (Identificare şi gestionarea emoţiilor copleşitoare în contexte tensionate)
  3. Ce cred eu despre mine? (conştientizarea punctelor tari şi punctelor slabe)
  4. Şi eu am sentimente! Şi tu ai sentimente! (Asertivitatea şi relaţionarea pozitivă cu familia, prietenii şi colegii de şcoală)
  5. Reflexia în oglindă (imaginea despre noi înşine, imaginea altora despre noi)
  6. Micul optimist – Temerile mele (avantajele gândirii pozitive şi dezavantajele gândirii negative)
  7. Îmi pasă de mine! Îmi pasă de tine! (să oferim şi să primim complimente, să întărim stima de sine, să învăţăm noi tehnici de gestionare a furiei şi anxietăţii, să învăţăm prin joc şi improvizaţie cum să relaţionam în diverse situaţii şi cum să evităm conflictele cu eleganţă şi diplomaţie)
  8. A da şi a primi, a cere şi a refuza, cum obţii ceea ce îţi doreşti, cum rezolvăm probleme şi găsim soluţii
  9. Cum gestionăm stresul – ne dezvoltăm abilitatea de a ne împotrivi evenimentelor şi situaţiilor stresante , să putem faţă acestora în mod activ şi pozitiv
  10. Povestea unui copil mare – ne dezvoltăm abilitatea de a ne simţi satisfăcuţi de propria viaţă, de a ne distra singuri şi împreună cu alţii, de a ne simţi bine

Ce ne propunem:

  • să identificăm şi să etichetăm  corect emoţiile, să deosebim emoţiile funcţionale de cele disfuncţionale;
  • să dezvoltăm capacitatea de a empatiza: să fim conştienţi de sentimentele noastre, să înţelegem şi să apreciem sentimentele celorlalţi; 
  • să învăţăm cum putem face faţă emoţiilor, să ne dezvoltăm stima de sine;
  • să dezvoltăm  abilitatea de a apăra ceea ce este bine şi să avem disponibilitatea de a ne exprima gândurile şi sentimentele;
  • să învăţăm despre ababilitatea de a respecta şi de a accepta;
  • să ne dezvoltăm abilitatea de a ne aprecia corect propriile capacităţi potenţiale şi capacitatea de a ne implică în căutarea unor scopuri; (căutarea de soluţii pentru atingerea scopurilor);
  • să fim independenţi – să ne  dezvoltăm  abilitatea de a ne direcţiona şi a ne controla singuri în propriile gânduri şi acţiuni, capacitatea de a fi liber de dependenţele emoţionale;
  • să ne  dezvoltăm abilitatea de a stabili şi de a menţine relaţii interpersonale.

Tehnici de lucru:

  • desen, modelaj, improvizaţie, jocul cu marionetele;
  • joc de rol (fiecare sesiune va cuprinde o parte de joc de rol, pentru a-i ajută pe copii să socializeze, să-şi învingă timiditatea);
  • fişe de lucru (individuale şi de grup);
  • jocuri de construcţie;
  • explicaţia / conversaţia / problematizare;
  • exerciţii şi jocuri simbolice;
  • poveşti terapeutice şi construirea de poveşti;
  • prezentări şi filme motivaţionale cu mesaj educativ.

Detalii organizatorice:

Its-funny-and-you-know-it

Curs de dezvoltare personală cu psiholog

Lei30010 ședințe

Dezvoltare inteligentei emoţionale la copii de 7 – 11 ani

    • Durata cursului: 10 şedinţe de grup cu durata de 80 de minute fiecare

Bonus! 1 şedinţa individuală la sfârşitul modulului (copil şi familie) în care se vor discuta concluziile în urma observării copilului în timpul cursului și eventuale recomandări pentru viitor (aproximativ 30 de minute)

  • Vârsta: copii de 7 – 11 ani
  • Număr participanți: maxim 7 copii în grupă

Program vară 2017:

10-21 iulie.

Înscriere cursuri de dezvoltare personală cu psiholog

Cursul la care doriți înscrierea

Perioada în care doriți înscrierea

Date despre cursant











Date despre unul dintre părinți:








Cum ați aflat de cursurile noastre?

 
ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrPin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone

Alte cursuri de vară pentru copii: