Calendar ateliere dezvoltare emoțională cu psiholog*

An școlar 2022 – 2023

Pentru copii de 5-16 ani

Atelierele se desfășoară sâmbăta dimineața, la sediul nostru. Un atelier durează aproximativ o oră și jumătate. Data exactă se anunță lunar pe pagina noastră de Facebook, iar ora se comunică prin email vinerea înainte de ziua cursului, după terminarea perioadei de înscrieri. Plasarea în grupe se face tinând cont de vârstele copiilor.

*Evenimentele sunt gratuite pentru cursanții Pro Erudio. Pentru copiii din exterior, un atelier costă 60 de lei.

OCTOMBRIE

Încredere în sine – Știu că sunt valoros! – partea I

NOIEMBRIE

Încredere în sine – Știu că sunt valoros! – partea a II-

Aceste ateliere se adresează copiilor care au nevoie să își consolideze încrederea în sine, să își descopere propriile puncte forte ca să aiba curajul privească momentele dificile ca pe niște oportunități de învățare și să nu se simtă niciodată înfrânți, nici măcar atunci când nu reușesc să realizeze ceea ce ți-au propus.

DECEMBRIE

Îmi descopăr superputerile – Știu că sunt unic!

Fiecare dintre noi este diferit, atât cu puncte forte, cât și cu imperfecțiuni. Este în regulă să ne placă lucruri diferite pentru că asta ne face unici. Este important să înțelegem ca fiecare dintre noi are dreptul să se exprime în felul său propriu și fiecare dintre noi trebuie să privească aceste diferențe cu înțelegere și acceptare.

IANUARIE

Gânduri pentru viitor

Ce înseamnă să ai o gândire de învingător? Care este planul tău pentru a deveni mai bun în anul care începe? Cum îmi gestionez timpul pentru a avea parte și de activități de divertisment? Care este puterea lui NU AMÂNA!? Cum îmi pot planifica activitățile pe termen scurt pentru obiective de termen lung?

FEBRUARIE

Iubesc să învăț lucruri noi!

Creierul se dezvoltă atunci când învățăm lucruri noi. Un copil cu o gândire de învingător iubește să învețe lucruri noi tot timpul, iar dificultățile sunt o nouă oportunitate de învățare, de a găsi soluții creative pentru eliminarea lor. Învățarea este cheia pentru un viitor fericit.

MARTIE

Mesajele emoțiilor mele

Înțelegerea emoțiilor și gestionarea lor – ce vor emoțiile să ne spună, cum ne ajută în orice situație și cum să le stăpânim atunci când avem nevoie. Când începem să fim atenți la ce simțim, ne putem folosi de emoțiile noastre ca să luăm deciziile potrivite. Să fii inteligent emoțional înseamnă să-ți folosești emoțiile și gândirea împreună, astfel încât să nu cazi în capcana deciziilor luate sub impuls emoțional puternic sau chiar invers, împotriva sentimentelor tale, urmând doar rațiunea.

APRILIE

Superputerea lui NU ÎNCĂ!

NU ÎNCĂ! te ajută să fii perseverant și să-ți îndeplinești toate visurile pe care le ai. Copiii cu gândire de învingător știu că, oricare ar fi visurile lor, nu și le-au îndeplinit… ÎNCĂ.

Progresul durează. Cea mai buna cale spre reușită este să fii doar puțin mai bun în fiecare zi.

MAI

Comunicarea – cheia succesului

Comunicarea este esențială pentru stabilirea unor relații armonioase. Cum comunic eficient în grupul de prieteni, acasă și la școală – știu că mă pot face înțeles și că pot și eu să înțeleg trăirile celorlalț și punctele lor de vedere. Ce înseamnă să ascult? Ce vreau eu și ce vor ei? Îi tratez pe ceilalți așa cum vreau eu să fiu tratat.

IUNIE

Importanța relațiilor sociale – Găsesc inspirație în ceilalți!

Oamenii cu gândire de învingător se lasă inspirați de cei din jur. Ei știu că orice idee, prin perseverență și muncă, poate fi dusă la îndeplinire. Cel mai important este să încerce și să nu se lase descurajați. Oamenii cu gândire de învingător își aleg cu grijă modelele în viață.

Metode de lucru: dialogul, studiul de caz, problematizarea, povești terapeutice

Obiective generale:

  • creșterea stimei de sine și a încrederii că prin muncă și aprecierea corectă a punctelor forte personale, orice obiectiv se poate îndeplini
  • dezvoltarea capacității de a-și exprima punctul de vedere în fața altora
  • dobândirea de abilități de interpretare corectă și empatică a mesajului transmis de cei din jur
    – îmbunătățirea spiritului de observație, al ascultării active și al capacității de concentrare
    – dezvoltarea interesului față de tot ceea ce ne înconjoară, în special al interesului pentru învățătură